Kamerarendszerek adatvédelmi megfeleltetése
Szakértőink kiemelkedő tapasztalattal rendelkeznek kamerarendszerek adatvédelmi megfeleltetésében. Kollégáink több nagyvállalat, pénzügyi vállalkozás, közintézmény részére készítették el a kamerarendszerek működtetéséhez szükséges jogi dokumentumokat, szabályzatokat, adtak választ és megoldási javaslatot a felmerülő kérdésekre.
FŐBB REFERENCIÁK
WIENERBERGER Téglaipari zártkörűen működő Részvénytársaság
PIPELIFE Hungária Műanyagipari Korlátolt Felelősségű Társaság
Semmelrock Stein + Design Burkolatkő Korlátolt Felelősségű Társaság
AQUASHOP Hungária Korlátolt Felelősségű Társaság
Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum
A MEGFELELTETÉS CÉLJA
A kamerás megfigyelések az adatvédelmi hatóság fókuszában vannak, így a nem megfelelően beállított kamerák, a hiányos vagy helytelen adatvédelmi dokumentáció akár több tízmillió forintba is kerülhet az adatkezelőnek.
Az anyagi kár mellett jelentős a presztízsveszteség, mivel a megbírságolt cég neve a jogsértéssel összefüggésben nyilvánosságra kerül. Az öt legnagyobb hazai „kamerabírságot” tartalmazó írásunk itt olvasható.
A projekt kitűzött célja:
- adatvédelmi megfeleltetés,
- teendők meghatározása,
- bírság elkerülése,
- megfelelő dokumentáció elkészítése,
- tudás átadása a kamerát kezelő munkatársak részére.
A projekt eredményeként a szervezetnek átfogó képe lesz a vizsgált terület/kérdés/adatkezelés adatvédelmi megfelelőségéről, az esetleges hiányosságokról, szükséges lépésekről.
KINEK AJÁNLJUK?
Valamennyi szervezetnek – mérettől és tevékenységtől függetlenül – ahol használnak kamerát, vagy felmerül kamera használata, így különösen az alábbi területeken:
- gyártó üzemek,
- irodaházak, üzletek,
- lakóházak, társasházak,
- áruházak,
- szállodák, éttermek,
- raktárak,
- közintézmények,
- sportlétesítmények.
INGYENES ELŐZETES KONZULTÁCIÓ
Az ingyenes előzetes konzultáció során megtörténik
- a szervezet kamerákkal összefüggő adatkezeléseinek általános áttekintése,
- a szervezet prioritásainak meghatározása,
- a megfeleltetés terjedelme, tárgya, a megfeleltetésre fordítható forrás/órakeret személyre szabása.
A fentiek alapján a szervezet azt a szolgáltatást veszi igénybe, amire szüksége van. Az előzetes konzultáció alapján irodánk egyedi árajánlatot készít.
A PROJEKT ÜTEMEZÉSE, FŐBB KÉRDÉSEK
Amennyiben az ügyfélcélokból, illetve a projekt keretéből más nem következik, akkor az alábbi ütemezést javasoljuk:
1. A kiinduló helyzet felmérése:
- helyszíni áttekintés,
- személyes vagy online interjúk,
- a szervezet folyamatai, dokumentumai megfelelnek-e a jogszabályoknak,
- a szervezet részéről eljáró személyek gyakorlata megfelel-e a vonatkozó belső adatvédelmi szabályozásnak.
2. Elkészítjük a szükséges dokumentumokat, valamint megoldási javaslatokat fogalmazunk meg.
Ennek keretében jellemzően az alábbi témák, feladatok merülnek fel:
- kamera alkalmazási célok megállapítása,
- kamera látószögek rögzítése, további kamera beállítások ellenőrzése,
- megfelelő törlési idő meghatározása (rögzített felvétel esetén),
- kamerás adatkezelési tájékoztató / piktogram kihelyezése, munkavállalók tájékoztatása,
- kameraszabályzat elkészítése,
- érdekmérlegelési teszt / hatásvizsgálat készítése,
- adatfeldolgozói szerződés (adatfeldolgozó partner esetén),
- adatkezelési tevékenységek nyilvántartása (nyilvántartás vezetése),
- a legkockázatosabb adatkezelések azonosítása.
HOGYAN KEZDJÜK MEG AZ EGYÜTTMŰKÖDÉST?
Kérjen szakértőinktől ingyenes előzetes konzultációt. Keresse szakértőinket, irodánkat az alábbi elérhetőségeken: